4/12/2009

Check it Out Segamat??

::JOM Makan Luar::

Hey, sorry guys.. em.. I was busy with my assignment, study, working, and......
and forgot to update my blogger.. Actually,everyday I open my laptop after that, I will open my broadband connection . but just open my yahoo messenger , friendster and myspace. Or just torrent something new, like new movies... haha.. Actually, I bukan nye hebat mengarang dengan menggunakan bahasa English nie..kakhakkahkahkhhahah....

Kepada penduduk tetap atau pendatang asing (PELAJAR UiTM,CAWANGAN SEGAMAT)

Aku dan kawan2 ku telah membuat survey kedai2 makan kat Segamat dan sewaktu dengannye..

First sekali, bile aku jejak kaki kat segamat nie, aku tersinggah kat Segamat Corner.dan kiteorang bagi kedai tu rate sebanyak 1.25/5 stars.nampak sangat x beshkn...haha..

Then, aku jalan2 la kat area dataran segamat nie... korang mesti perasan satu kedai nie..
Rohaya 24JAM. Kedai nie kiteorang bagi 3.5/5 stars. sbb kedai nie ade ABC, cendol, Laicikang dan makanan grg2 dan makanan tgh hari... Kedai nie agak panas skt....so, gitulah...

em,, dekat2 dgn Upwell kat dpn nye ade satu padang belakang padang 2, ade satu kedai nie.. operasi dekat nak malam jgk.. name nye KurtaQ... em.. kedai nie ok gak la.. tp agak mahal gak la... kalo hujan, x payah g kedai nie.. sbb kedai nie die betul2 bukak kedai.. maksudnye, x de bumbung ler...ok.. kedai nie aku bagi 3.75/5 stars bcoz of the hidangan yang lawa.. hehe..
lagi satu tempat nie dekat dgn Bllion or Giant. and aku lepas cocok duit kat bank islam , terus g solat maghrib jap kat masjid kpg JAWA and gerak ke KurtaQ.

seterusnya... aku nie suke explore tempat2 yang baru or jarang dijumpai oleh orang ramai...so, aku terjumpe satu tempat nie dkt dgn hospital besar Segamat. kalo siang, korang akan tengok banyak gerai2 yang tutup..sebenarnye, bile malam, akan terang menerang dengan lampu2.. huhu.. gerai banyak2 nie di bukak pada waktu malam... aku suke g sbb, aku bole buat pilihan gerai mane yang aku nak g...ade yang ade ikan bakar, ade gerai ade tahu bakar, ade gerai jual satay or burger...so... we had give name for this place = "PEKAN ZOMBI". knp?? sbb die sunyi !!! tu jer.. haha..

Kepada yang jarang lalu ke masjid jamek Segamat or ke jalan nak g gemas or g pahang, kalo korang OTW ke sane korang akan nampak restoran betul2 sebelah traffic light, slps lalu ke dataran. Restoran nie kite orang panggil Restoran Traffic light... em.. rakingnye ialah em...3/5 stars.. em.. kat situ di ade jual keropok skali.. kalo korang nak jimat.
aku cadang kn korang order keropok dan nasik grg biase je.. huhu.. kalo nak jimat la...k.

em.. nie yang latest one! em.. kalo korang nie suke mkn bende2 grg ke.. or senang cite, korang minat dengan sup? ha... dekat dengan masjid besar kampung jawa.. korang jalan depan skt je.. korang akan nampak ade kedai sblh kiri..petang2 bdk2 suke main kat dpn kedai 2, main bola...
em.. aku lupe name betul kedai 2.. tp.. supnye.. giler kaw!! huhu... tp, hari jumaat, kedai nie tutup. dan belah siang, kedai nie x bukak yea..!! kedai nie ade roti canai yang dibuat special oleh makcik2 kedai 2.. huhu.. aku bagi 4.5/5 stars utk kedai nie.. huhu..

haa.. nie lagi la... kalo korang dari uitm segamat, korang jalan terus je lepas traffic light jambatan, then, korang akan perasan ade satu kedai makan belah kiri korang (kalo belah kanan tu sungai la..hehe..) korang akan nampak ade kedai lame pastu ade vespa kot.. kedai nye kecik jer.. huhu.. ntah aku blum cube ag kat citu.. sbb aku nak parking, mcm susah jer.. member aku la bgtahu pasal kedai nie.. si PIdoT.. huhu...

em...

banyak lagi kedai2 makan kat segamat nie..

tapi nie yang paling the top ten la kalo aku outing g makan luar..

sorry yea.. aku x upload gmbr2 nie.. sbb.. aku lom snap ag yea..!!

huhu..

kalo korang nak share something idea or comment, so, u know what u have to do..!!

akan ku UPDATE...!!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...